Jelajah Sentul

Jadi akhir April kemarin, aku dan dua sahabatku, Vera dan Mycel, yang memang udah lama banget pengen jalan-jalan tapi selalu terbentur kesibukan masing-masing, akhirnya memutuskan tujuan untuk singgah ke Gunung Pancar, Sentul. Kita bertiga pergi pakai mobil kantor aku, berangkat jam 8 pagi dari apartemenku di bilangan Jakarta Barat, dan sampai daerah Sentul sekitar jam…

Meet Figasaurus Rex

We got a cat. Namanya Fig. Kenapa Fig? Karena mirip Fig dari @figanddumpling. Fig ini sudah berkeliaran di lobby apartemen dari akhir tahun lalu. Pertama kali ketemu Fig, aku lagi sayang-sayang kucing lain, terus tangan dipegang-pegang sama Fig karena dia cemburu. Dari dulu, kami sering kasih makan Fig, sering sayang-sayang Fig karena kucing ini suka…

E&O: Southeast Asian Street Food, Levelled Up

Born, raised, and living in Indonesia has made myself very familiar with Asian dishes. In Jakarta, where people are spoilt for choices to dine… most Southeast Asian dishes are available in a home-style restaurant with casual settings. Between my birthday and his new job, we decided to celebrate the two together in our favorite place…

March Darlings: Makeup, Skincare, and Lingerie

Hi, there! Itโ€™s April already and I am so behind in writing my March favourites a.k.a my darlings… probably let’s make this โ€˜recent favouritesโ€™ instead ๐Ÿ™‚ย Letโ€™s go straight in: Makeup Real Techniques Miracle Sponge Everyone everywhere might have tried this and I feel so late in the game, but hey, I tried it and I…

Review: Sephora 10-hr perfect foundation

I am pretty sure everyone who reads this must have gone through the time of looking at their pretty self on the mirror and said โ€˜My face looks way too dark.. too yellow.. too pale’ and the gasping moment continues forever until you found the right foundation. Funnily (and ironically) enough that, despite living in…

DIY Coffee Scrubs

Ok, Iโ€™d tell you something about me, this is very (NOT) important and I didnโ€™t think it was a big deal until I realised it was not normal here. I LOVE taking hot shower! Hahaha. I know itโ€™s not good for the skin, and I knowโ€ฆ that I am currently living in a tropical country,…

The Husband Cooks: Ayam Penyet

Our favorite chicken recipe is up on the husband’s blog: Hello everyone, itโ€™s been a long time since I last posted, and I think itโ€™s about time I revisit this much ignored blog. Iโ€™m back with an explosive new recipe, and a real twist on fried chicken. OK, so first of all, a disclaimer; this…

Cinta Indonesia: Go Local Lippies

Aku bangga jadi anak Indonesia (ciyeh..) karena akhir-akhir banyak banget brand lokal yang memproduksi liquid lipstick dengan kualitas yang nggak kalah sama buatan luar negeri. Ngomong-ngomong soal lipstick lokal, banyak banget yang aku belum coba karena setiap bulan ada aja brand baru dan rata-rata lipstick ini dijual lewat media daring yang kadang bikin males belinya…

What’s Your Shade?

Whatโ€™s your shade? I work in an office of which 70 percent of the people are women. So, I meet women with different styles and make up every day. I notice that, some of my colleagues tend to wear the same shades of lipstick (we all do, to be fair) but some do not even…

Cara Membuat Visa UK

Beberapa waktu lalu, ada yang tanya ke aku gimana caranya bikin visa ke UK, dan kebetulan kawan aku Yufitri (Yuyu) juga abis nge-share cara dia bikin visa Schengen, siapatau diantara pembaca aku, ada yang mau keliling Eropa terus mampir ke UK ๐Ÿ™‚ Perlu diingat visa aku memang visa turis tapi berhubung Mas Dodol kan warga…